вторник, 6 января 2015 г.

ღმერთი სიყვარულისა

  ბალზაკის ასაკს ისე მივაღწიე, თავბრუდამხვევი და თავდავიწყებული სიყვარული არ მწვევია. მიზეზი ჩემშია. ჩემს კარს მომდგარ გრძნობას, ყოველთვის გამოკეტილი დარაბები ხვდებოდა. დარაბები კი გამოკეტილი იყო, მაგრამ შიგნით მუდამ ვიღაც არსებობდა და სუნთქავდა. კარზე დადებული ცხრაკლიტული კი ადამიანთა უმეტესობას აშინებდა და ცხოვრების გასაიოლებლად ისეთ გზებს ეძებენ სადაც ყველაფერი ადვილი და იოლია.

ძნელად თუ გამოჩნდებოდა ისეთი ადამიანი ვინც შენთან ერთად მძიმე ბოქლომის გასაღების ძებნას დაიწყებს.
ახლაღა მივხვდი თურმე ეს გასაღები პირველ რიგში თავად შენ თვითონ უნდა დაიგულო სადმე. ამას კი საკუთარ სიღრმეებში ძიება და შემდეგ სიყვარულისთვის ყველაზე მთავარი რამ, სითამამე სჭირდება. ვფიქრობ, ყველაზე ძალიან სწორედ ეს მთავარი რამ მაკლდა. შევეცდები გამოვასწორო. კიდევ ერთი, ყოველი ახალი ობიექტის გამოჩენა ერთსადაიმავე თავსატეხს მიჩენდა: სიყვარული იყო ეს თუ მხოლოდ სიბრალული? ამ ორ გრძნობას შორის კი ჩემის აზრით დიდი ზღვარია. იქ სადაც სიბრალულია, სიყვარულს არაფერი შეუძლია.

მიზეზის პოვნის მერე ძალაუნებურად იმ პირველი მიზეზის ძიებას იწყებ, რამაც ყოველივე ეს გამოიწვია. ვფიქრობ იგი საზოგადოებაში მყარად ფესვგადგმული აზრის შედეგია. ქართული საზოგადოება კი თვლის, რომ ადამიანის ფიზიკურ შეზღუდვასთან ერთად იზღუდება მისი სურვილებიცა და მოთხოვნილებებიც. ამ ადამიანების ბუნებრივ გრძნობებსა და სურვილებს ქილიკით და ზოგიერთი აგრესიითაც ხვდება. “როგორ სიყვარულზე ლაპარაკობ?”, “შენ და სიყვარული” ამ მდგომარეობის მსხვერპლი ძირითადად კაცობროიბის მიერ მშვენიერ სქესად აღიარებული არსებები აღმოჩნდნენ, რადგან ჩვენში ქალები კი არ ირჩევენ ცხოვრების თანამგზავრს, არამედ “თანამგზავრები” უმეტესად ერთპიროვნულად, მხოლოდ თავიანთი ნება–სურვილით განაგებენ სხვების (ქალების) ბედ–იღბალს. სიყვარულის საქმეში ქალის ინიციატივა მყისვე სხვა სახელით ინათლება. ეს ზოგადად. აქედან გამომდინარე ძნელი წარმოსადგენი არ უნდა იყოს, რა ეპითეტებით მონათლავს საზოგადოება განსხვავებული შესაძლებლობების მქონე ქალებს. მაგრამ მერწმუნეთ ყველანაირი შიშის მიუხედავად სიყვარული თავისთავად მაინც არსებობს და გარეთ გამოსვლისათვის ქალური “ეშმაკობებით” ათასნაირ გზებს ეძებს. ეს ღმერთისგან მინიჭებული გრძნობა ხომ ქალისთვის მთელი ცხოვრებაა და იგიც მისთვის ყველანაირ მსხვერპლს უდიდესი სიამოვნებით გაიღებს.
    რაოდენ გასაკვირიც არ უნდა იყოს, ფიზიკური შეზღუდულობის მქონე ქალების მიმართ არაკორექტულ დამოკიდებილებას ხშირად ე.წ. “ჯანმრთელი” ქალები იჩენენ რას ვიზამთ, ეტყობა ეს მეტოქეობის შიშის დაფარვის ერთერთი ხერხია.
  
    აგრესია ზოგჯერ ერთი შეხედვით უბრალოდ ნათქვამ ფრაზაში იმალება:
zamTris erT susxian dRes megobarTan SevikribeT da yvela qalisTvis sasiamovno Temaze, sasiyvarulo Tavgadasavlebze gavabiT saubari. cota xnis Semdeg oTaxSi megobris deda, momRimari asmaTi deida Semovida:
_ gaigeT gogoebo, dRes marilkveroba yofila? _ axlaxans miTxra Mmezobelma.
_ gindaT marilkverebi dagicxoT?
_ gvinda, gvinda. _ wamoviZaxeT erTxmad da yvelani samzareuloSi gavcvivdiT. zogi marils eZebda, zogic kidev iqve gakeTebuli saTavsodan TavpirismtvreviT  moarbeninebda fqvilis tomaras. es yvelaferi Cveni Jriamulis fonze xdeboda.
_ asmaTi deida axalgazrdobaSi Tqven giWamiaT marilkveri? im Rames sizmarSi vin naxeT? marTla wyali dagalevinaT? _ zedized ayris erTerTi megobari ukve gazqurasTan mofusfuse qals.
am dros samzareuloSi swored is mezobeli Semodis romlis mowodebulma informaciamac Tavdayira daayena asmaTi deidas dawkrialebul samzareulo.
_  გოგონა შენც უნდა ჭამო მარილკვერი? – მომმართა გაკვირვებული ინტონაციით.
   მეტკინა.
   qalisTvis xom yvelaze mtkivneuli swored misi qalurobis araRiarebaa.
tkivilnarevi fiqrebidan isev asmaTi deidas siTboCaRvrilma xmam gamomiyvana:
_ naTias yvelaze lamazi unda Sevaxvedro.
im Rames MmSfoTvared meZina, magram lamazi, ferad-feradi sizmrebi mainc Tavisas Svrebodnen. . .
   gulubryvilod da ubralod naTqvam frazas dReebis da zogjer kvirebis galamazebac SeuZliaT:
   am cota xnis win  sayidlebisTvis iqve movaWre qalebis rigs mivadeqi,
_ bebia qinZi gaqvT? – vkiTxe gamyidvels
_  არა.
_  შვილო მე მაქვს ქინძი, აქეთ მოდი.
  მივედი.
_ Svilo Seni patara gogona rogor aris? – gamiba saubari moxucma
_ Cemi? viRacaSi geSlebiT bebia. _ vTqvi es da uneburad gavwiTldi. qalis maxvil mzeras es siwiTle ar gamoparvia:
_ ratom gawiTldi Svilo, es yvelaferi xom bunebis wesia da adamianis aranair mdgomareobas misi Secvla ar SeuZlia _ damajereblad miTxra moxucma.
    saxlisken mimavals mTeli gza moxuci qalis naTqvami sityvebi Camesmoda yurSi.  “RmerTo Cemo, ra martivad axsna dedaberma yovelive. ratom dacildnen adamianebi bunebas? misi kanonebis aRiareba da gaTaviseba adamianebs cxovrebas xom ufro gauadvilebdaT, isinic sakuTari bednierebis saZieblad did, Tamam nabijebs ise gadadgamdnen rom ar SeeSindeboda imisi, rom am nabijebs sxva almacerad da eWvis TvaliT Sexedavda. A
    marTalia qali yvela asakSi mzad aris siyvarulisTvis yvelaferi gaiRos, magram aris asaki, rodesac es gacilebiT ufro iolia.
    TxuTmeti wlis viyavi rodesac QqarTulis maswavlebelma zafxulis ardadegebze wasakiTxi wignebis sia Camogvawerina. am wignebis siaSi stefan cvaigis “mouTmenloba gulisa”-c iyo. sakmaod sqelydiani wigni erT RameSi sulmouTqmelad CavikiTxe. ramodenime dRe STabeWdilebis qveS viyavi. wignis mTavari gmiri xom Cemnair mdgomareobaSi iyo. mis grZnobebs satrfom amave grZobiT ar upasuxa, ris gamoc gogonam sabediswero nabiji gadadga da sicocxle TviTmkvlelobiT daasrula.
“netav me rogor moviqceodi mis adgilas?” – vekiTxebodi sakuTar Tavs da sabolood mec Cemi asakisTvis Sesaferis gadawyvetilebas vRebulobdi.
axla ase aRar vfiqrob.
iqneb yvelaze metad swored maSin viyavi mzad siyvarulisTvis, magram am dros gverdze aravin aRmoCenila.
magram. . .
სიცოცხლე ბედნიერი წუთებით არის სავსე.
მთავარი სიზმარი უკვე ნანახია.

ავტორი: ნათია გოგოლაშვილი  http://natiagogolashvili.blogspot.com/

Комментариев нет:

Отправить комментарий